عامل مهم نازایی در کشور | تخمک دختران مجرد فریز می‌شود؟-راهبرد معاصر

عامل مهم نازایی در کشور | تخمک دختران مجرد فریز می‌شود؟

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان گفت: تغدیه ناسالم یکی از عوامل نازایی و ناباروری در کشور است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 04
کد خبر: ۲۵۳۲۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدحسین نصر اصفهانی عصر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به افت جمعیتی در کشور، اظهار داشت: یکی از علت‌های نازایی و ناباروری تغدیه ناسالم است.

وی با بیان اینکه فناوری و تحقیقات اخیر ما در زمینه سلامت غدایی است، خاطرنشان کرد: اگر در رسانه‌ها رسالت اجتماعی و اطلاع رسانی درباره سلامت غذایی انجام دهیم و این تفکر در جامعه انتقال یابد که غذای سالم چقدر مهم است، می‌توانیم بالای ۵۰ درصد بیماری‌های کشور مانند نازایی، دیابت، آلزایمر، بیماری‌های کلیوی و … را درمان کنیم.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان با بیان اینکه در حوزه پژوهش‌های درمان ناباروری در قله هستیم، تصریح کرد: در زمینه ناباروری درمانی نیست که در جای دیگری از دنیا ارائه شود و ما قابلیت درمان نداشته باشیم؛ حتی برای خانواده‌هایی که به دلایل ژنتیکی امکان باروری ندارند یا افرادی که می‌خواهند تغییر جنسیت دهند یا در زمینه تخمک اهدایی و … هیچ مشکلی نداریم و در قله درمان هستیم.

نصر اصفهانی افزود: امید است در زمینه درمان نازایی تسهیلگر بهتری باشیم و اصفهان را به عنوان قطب درمان نازایی معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز مرکز رویان یکی از برجسته‌ترین مراکز درمان ناباروری است، گفت: زمانی بسیاری از زوج‌های ایرانی برای درمان ناباروری روانه انگلستان و سایر کشور‌های اروپایی و … می‌شدند و طبق برآوردی که دکتر کاظمی آشتیانی مؤسس پژوهشکده رویان داشتند برای هر ۱۱ کودک به دنیا آمده در آن زمان از طریق درمان ناباروری، یکصد هزار دلار هزینه شده بود که فرزندی متولد شود و از این رو با همت ایشان همت مرکز درمانی ناباروری پژوهشکده رویان در تهران احداث شد.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان خاطرنشان کرد: مرکز درمان ناباروری رویان تاکنون دستاورد‌های مهم و پروژه‌های بزرگی داشته که از جمله آن مرکز سلول‌های بنیادی و از نتایج آن راه‌اندازی بانک خون بند ناف است که ذخیره می‌شود تا در هنگام نیازبرای پیوند مغز استخوان استفاده شود.

نصر اصفهانی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های مهم در مراکز سلول درمانی پژوهشکده رویان شبیه سازی حیوانات بود که در جهاد دانشگاهی اصفهان انجام شد.

وی با اشاره به شبیه سازی در ایران و تولید حیوانات تراریخته، گفت: شبیه سازی بین گونه‌ای اولین قوچ قمیشلو با تخمک گوسفند اهلی در جهاد دانشگاهی اصفهان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاورد این پروژه جنبش نرم افزاری بود که جوانان ما به این نتیجه رسیدند که پروژه‌های های بزرگی را در حوزه زیست فناوری کلید بزنیم.

فریز تخمک دختران مجرد انجام می‌شود

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان با بیان اینکه ایران تنها کشور منطقه است که پروتئین‌های نو ترکیب تولید می‌کند، ابراز داشت: این خودباوری در زیست شناسی بساز مؤثر بوده است.

نصر اصفهانی در پاسخ به سوالی درخصوص فریز تخمک دختران مجرد، گفت: فریز تخمک در حال حاضر انجام می‌شود و هر روزانه یکی دو مراجعه کننده در این زمینه داریم.

وی افزود: در حوزه نازایی فعال سازی تخمک برای زوج‌هایی که لقاح ندارند برای اولین بار در ایران و پژوهشکده رویان انجام می‌شود.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان با اشاره به اینکه در تحقیقات درمان ناباوری در رتبه‌های اول تا هفتم جهانی هستیم، اظهار داشت: پژوهشکده رویان بنیان‌گذار بسیاری از مراکز نازایی در سراسر کشور بوده است.

نصر اصفهانی با اشاره به سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، خاطرنشان کرد: این نهاد یکی از ارگان‌ها و سازمان‌های بعد از انقلاب بوده که هدف آن برقراری ارتباط علمی و فرهنگی بین نسل جوان و دانشگاه ارتباط است. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار